Trieda S

Nová dimenzia luxusu pre tých najnáročnejších zákazníkov


Umelecké dielo zo Stuttgardu

  • Masívna predná maska AMG
    Masívna predná maska AMG
  • Možnosti voľby exteriéru

  • Pri novej triede S je z exteriérovej časti možnosť výberu z dvoch alternatív dizajnu ako aj voľby krátkej alebo predĺženej verzie. Elegantný dizajn: prvky vonkajšieho dizajnu sú ladené skôr do klasického - zaobleného tvaru. Predná maska je viacmriežková, predný nárazník má mierne zaoblenia spolu s nasávacími otvormi. Bočná línia si rovnú líniu bez nejakých rožšírení. 
  • Zadná časť

  • Zadná časť vozidla je takisto zaoblená, pri dieselovom motory nie sú viditeľné koncovky výfukov. Tento dizajn by som odporučil zákazníkom, ktorí sú zástancami starej, dobrej klasiky a nepotrebujú pútať na ceste pozornosť. Elegantný dizajn: prvky vonkajšieho dizajnu sú ladené skôr do klasického - zaobleného tvaru. Predná maska je viacmriežková, predný nárazník má mierne zaoblenia spolu s nasávacími otvormi. Bočná línia si rovnú líniu bez nejakých rožšírení. 
  • Zbraň zvaná AMG

  • Športový dizajn AMG: ide o optický balík, ktorý dodáva vozidlu dravý charakter. Predná maska spolu s predným nárazníkom je viackrivková, spodná časť je rozšírená aby pôsobila mohutnejšie. Bočná línia je pri zadných dverách trošku rozšírená, vozidlo tak získa opäť mohutnejší výzor.  Zadná časť vozidla je taktiež viac vytrarovaná, nechýbajú chrómové doplnky, čo dodáva vozidlu šprotvý charakter aj zozadu. Súčasťou balíku sú aj AMG disky, ktoré môžu byť 19 palcové alebo 20 palcové - dizajn je pri všetkých alternatívach veľmi pekný. Predné predierované brzdy sú taktiež súčasťou AMG balíka, brzdy sú výkonnejšie a vďaka predierovaniu sa aj rýchlejšie chladia. Ak máte v sebe športového ducha, máte radi výrazné tvari, odprúčam investovať do balíka AMG - vozidlo získa úplne iný charakter.
  • Krátka verzia triedy je určená pre zákazníkov, ktorí si vozidlo prevažne šoférujú sami. To, že ju označujeme krátka, neznamená, že je malá. Dĺžka vozida cez 5 116mm je tomu dôkazom. Dlhá verzia triedy S je zameraná na komfort v zadnej časti vozidla. Dĺžka vozidla 5246mm, dodáva viac miesta na nohy a všeobecný komfort pre ľudí cestujúcich vzadu. 
  • Možnosti voľby interiéru 

  • exkluzívny interiér EDITION 1
    exkluzívny interiér EDITION 1
  • Možnosti voľby interiéru doteraz nebol tak individuálne postavený, ako je tomu teraz. Novú triedu S môžete mať štandardne 5 miestu, v prípade, že máte osobného šoféra a viac času trávite v zadnej časti, viete si vozidlo vybaviť v luxusnom 4 miestnom prevedení, ktoré poskytuje pohodle prvej triedy na zadných sedadlách.
  • Čo je možno trošku zvláštne, v základnom prevedení je interiér novej S v látkovom prevedení. 
  • Sadnite a cítte sa ako v obývačke

  • Ak si zvolíte kožené prevedenie, máte na výber zo šiestich farebných odtieňov. Všetky nájdete na konfigurátore stránky www.mercedes-benz.sk. Takisto budete mať na výber z troch kvalitatívnych spracovaniach kože - koža, koža nappa a balík exkluzív. Rozdiel je v spracovaní kože - najprepracovanejšie je prevedenie exkluzií, jeho súčasťou je obšitie stropu, bočných sĺpikov a všetkých častí brúsenou alcantarou (bežne je to v látkovom prevedení). Pri balíku exkluzív je takisto kontrastne prešitá palubná doska, výplne dverí a samotné sedadlá triedy S.
  • Obklad interiéru si takisto viete navoliť podľa predstáv. Okrem už tradičného dreva orech, topoľ a eukalyptus, je na výber nové metalizované obloženie DESIGNO strieborné jaseň alebo hnedú myrtu. Pre športovo založených zákazníkov je k dispozícii obklad AMG uhlíkový dizajn.
 

Technológie a zábava

Novými technológiami je trieda S nabitá. 

  • Úplne nové sú svetlomety vo full LED vyhotovení.

  • Tieto nové svetlomety úplne inak riešia prepínanie medzi krátkymi a dlhými svetlometmi. Ak si zvolíte automatické dialkové, vozidlo ich bude mať akoby prednastavené - vozidla jazdiace pred Vami vykrojí tak, aby ich svetlomety neoslňovali a idu okolo ich vozidla. Takisto ked ide vozidlo oproti Vám - ľavú stranu stiahne a na oplátku, Vám dopraje vyššiu svietivosť na pravej strane. Kedysi si zákazníci sťažovali na stlmovanie svetiel na dialnici, keď sa odrazili lúče od návestných tabúl. Teraz sa Vám to už nestane, svetlomety Vám ich teraz práve naopak - prisvietia. Keď sme už pri svetlách, nová trieda S je prvé full LED vozidlo, čiže aj make-up clonky majú LED osvetlenie.. Vnútorné ambientné podsvetnie takisto dostalo nové prevedenie s voľbou siedmich farebných prevedení.
  • Vysúvacie hliníkové satelity
    Vysúvacie hliníkové satelity
  • Zvuk od pána Burmestera

  • Ozvučenie vozidla dali na starosť majstrovi hudby p. Burmesterovi. Ten vzhľadom na neobmedzený rozpočet mal dosť priestoru na dodanie hudby najvyššej úrovni. Za príplatok máte na výber z dvoch alternatív. Základný Burmester s priestorvým zvukom a 13-timi reproduktormi. Pre ozajstných fajnšmekrov je k dispozícii 3D Burmester s 24-mi reproduktormi a takmer 1520 wattmi.  
  • Združený displej v interiéri - je vyhotovný z jedného 31,2 cm veľkého TFT displeja. Vyzerá akoby bol z dvoch častí avšak je to jeden celok. Vďaka jeho rozmerom je konečne k dispozícii veľký navigačný systém s funkciou zobrazenia máp v 3D. Takisto si v ňom viete pozriet samotné nastavenia vozidla, klimatizácie, nastaviť si vyhrievanie sedadiel vpredu, vzadu, lakťových vnútorných ako aj vonkajších opierok atď. Pred šoférom sa Vám zobrazia ukazovatele rýchlosti, otáčkomer a ak ste si priplatili nočné videnie, tak aj jej premietanie. 
  • Zábavný systém vzadu už nie je zabudovaný v hlavových opierkach ako v starej, avšak na horej časti sedadiel. Je to kvôli veľkosti obrazoviek, ktoré sú v novej S väčšíe ako v predošlej generácii. 
  • Masážna funkcia sedadiel takisto prešla inováciou. Novinkou je funkcia imitácie lávových kameňov (sú to vyhrievané telesá v sedadle, ktoré sa vysúvajú vo vybranom programe a lepšie uvoľňujú chrbát).
  • MAGIC BODY CONTROL - ak ste videli celkom peknú reklamu so sliepkami, už asi viete o čo ide. Ak by náhodou nie, pripájam link: http://www.youtube.com/watch?v=nLwML2PagbY
  • Pri tejto technológii ide o scenovanie cesty pred vami dvoma stereo kamerami, ktoré sú umiestnené nad spätným zrkadlom. Na základe ich zistení vozidlo v predstihu pripravý podvozok tak, že Vy by ste nemali cítiť žiadne nerovnosti na ceste. Ide o úplne nové tlmenie vozidla, ktoré by som odprúčil vyskúšať si na vlastnej koži - funguje to!

Moje dojmy 

  • Krátka alebo predĺžená verzia?

  • Keď som videl nové S prvy krát, bol som zastancom krátkej verzie tohto modelu. Ako hovorí väčšína zákazníkov, pri dlhej by vyzerali ako šoféri.. Avšak teraz tomu tak nie je. Keď som mal možnosť porovnať detailnejšie obe verzie, dlhá verzia tohto vozidla mi príde omnoho podlhnejšia a dokonca praktickejšia - aj napriek tomu, že je o 20 cm dlhšia. Predsa len, človek, keď si kúpy triedu S, nechce robiť žiadne kompromisi - či už na pohodlí v prednej časti alebo vzadu. Práve vzadu pri krátkom rázvore sa mi zdá trošku menej miesta, ako by som si predstavoval.
  • S 500 alebo S 350 BlueTec?

  • Táto otázka sa možno vidí ako jasná vec. Hlavne kvôli cenovému rozdielu oboch motorv, ako aj zostatkovej hodnote vozidla po troch alebo štyroch rokoch. Ak by som mal byť úprimný, ja by som volil diesel. A hlavne pre racio - nižšia cena pri jeho obstaraní, pomerne slušná zostatková hodnota pri následnom predaji + ľahšia predajnosť v SR. Ak ste však človek, ktorý si chce vozdilo vychutnať, šoféruje si ho sám a ste ozajstný fajnšmeker, treba ísť predsa len do benzínu. 455 koní v komibnácii so 700 Nm krútiacim momentom je niečo, čo Vám vyčarý úsmev zas a zas. A keď si vo finále pozriete štandarnú výbavu 350 BlueTec voči S 500, zistíte, že výbava v S 500 je omnoho vyššia a tým pádom nebudete musieť doplácať veci, ktoré by ste si do vozidla tak či tak dali. Preto odporúčam si dať vypracovať obe ponuky a hlavne vozidlo si vyskúšať!
  • Základná hudba alebo High-End od Burmastera?

  • Neviem ako Vy, ja však najčastejšie počúvam hudbu v aute - práca, služobná cesta, výlety.. Vy, ktorí si poviete, že maximálne vo vozidle počúvam rádio, príplatkovu hudbu neriešte. Tí ostaní, ktorí máte vždy so sebou CD, USB disk alebo hudbu máte v mobile - minimálne základný Burmester musíte mať! Kvalitatívne je to iná dimenzia oproti štandardnym reproduktorom, priestorový zvuk + nastavenie výšok, stredných a hlbokých tónov v ňom Vám spríjemní cestovanie. Pre zákazníkov, čo majú jednoduchý vkus a uspokoja sa s tým najlepším - HIGH END od Burmestera je pre Vás to pravé. Nikdy som si nemyslel, že hudba, čo stojí 6300 EUR stojí zato. Ale stojí. Zážítok, ktorý Vám prevedený zvuk dopraje je lepší ako na koncerte, doma už nebudete chcieť počúvať žiadny disk, aj keď by ste mali slušnú zostavu. Opäť poviem len jedno, treba prísť a vypočuť si to naživo.